טיפול בבעיות שינה

טיפול פסיכולוגי בזיכרון יעקוב

בעיות שינה נפוצות מאוד באוכלוסיה בכל הגילאים. בעיות שינה כוללות קשיי הירדמות, התעוררויות במהלך הלילה או מוקדם בבוקר, קושי להגיע לשינה עמוקה, שינה שטחית, סיוטים ונדודי שינה.

ישנן מספר סיבות אפשריות לבעיות שינה: נטיה גנטית, מתח נפשי, חרדה ודיכאון, מחשבות טורדניות, קושי להירגע, הפרעה בשעון הביולוגי, שינה במהלך היום, היעדר פעילות גופנית מספקת, תופעת לוואי של בעיות לב, בעיות הורמונליות, כאבים, תרופות מעוררות, שימוש בקפאין אלכוהול וסמים.

טיפול יעיל לבעיות שינה הוא טיפול קוגנטיבי התנהגותי קצר מועד. זהו טיפול עם אחוזי הצלחה גבוהים. בטיפול זה מפחיתים גורמים מעכבי שינה, משנים דפוסים התנהגות וחשיבה כדי להחזיר את היכולת להירדם, מטפלים בגישה קוגנטיבית במחשבות טורדניות ובדאגות וציפיות הקשורות לשינה, ולומדים טכניקות של נשימה והרפיה.